رویدادها آرشیو خبر ها
سوپـرمن ، تـولـدت مبارک

سوپـرمن ، تـولـدت مبارک

امروز تـولد دروازه بان محبوب یوونتوس و کاپیتان ِ با سابقه بیانکونری است و جی جی بوفون امروز 28 ژانویه ، 36 سالـگی خود را جشن خواهد گرفت .

یک نماد واقعی از شجاعت ، قدرت و کلاس . یک دروازبان برای حضور موفق درون دروازه باید ویژگی های بسیاری داشته باشد که جیانلوئیجی بوفون تمام این ویژگی ها را در سطح و اندازه بسیار زیادی در اختیار دارد و به همین دلیل است که او به یکی از بهترین و خاص ترین دروازبانان دنیا تبدیل شده است.

بوفون فعالیت حرفه ای خود را در سال 1991 و زمانی که 13 سال سن داشت با تیم جوانان پارما آغاز کرد ، او در 17 سالگی به تیم اصلی ملحق شد و برای اولین بار در 19 نوامبر 1995 در دیدار خانگی با میلان که به تساوی 0-0 انجامید در سری آ به میدان رفت ، او در این فصل از مسابقات در مجموع 8 بار برای پارما به میدان رفت ، از فصل دوم حضورش در تیم اصلی پارما ، بوفون خود را به عنوان دروازبان اصلی باشگاه ثابت کرد و در مجموع بیش 200 بار برای پارما بازی کرد ، پس از قهرمانی با پارما در جام یوفا در سال 2001 او با هزینه ای هنگفت و با مبلغ 32.6 میلیون پوند به غول های تورین پیوست که این مبلغ رکورد انتقال دروازبان در جهان به شمار می رود .

بوفون در اولین فصل حضورش در یوونتوس بلافاصله به یک بازیکن اصلی تبدیل شد و در 45 بازی برای یوونتوس به میدان رفت و به این تیم در رسیدن به مقام قهرمانی سری آ کمک کرد ،در فصل بعد او مجموعا 47 بار برای یوونتوس به میدان رفت و به یوونتوس در مسیر رسیدن به فینال لیگ قهرمانان کمک بسیاری کرد، هر چند که در بازی فینال در ضربات پنالتی مغلوب میلان شدند اما توانستند مجددا جشن قهرمانی در سری آ را برپا کنند ،در سال 2003 او موفق به دریافت جایزه با ارزش ترین بازیکن یوفا و همچنین جایزه بهترین دروازبانی شد ، همچنین در مارچ 2004 نام این او به وسیله پله در بین نام 125 بازیکن برتر زنده دنیای فوتبال اضافه شد.

بوفون در فصل سوم حضورش در بیانکونری در 38 بازی به میدان رفت و در فصل چهارم حضورش بیش از 48 بار برای یوونتوس به میدان رفت و توانست سومین اسکودتوی خود را با این تیم فتح کند.

در آگوست 2005 در جریان جام برلوسکونی بوفون با هافبک میلان ، ریکاردو کاکا در حالیکه بدنبال توپ میرفت برخورد کرد و از ناحیه شانه دچار در رفتگی شد و نیاز به عمل جراحی پیدا کرد، عمل او با موفقیت انجام شد و در ماه نوامبر بوفون مجددا به میادین بازگشت اما پس از انجام فقط یک بازی دوباره دچار مصدومیت شد و اینبار تا ژانویه دور از میادین بود ،در این زمان کریستین آبیاتی برای پر کردن جای خالی بوفون به یوونتوس منتقل شد با این حال او در زمان معین بهبود یافت و به باشگاه برای رسیدن به دومین اسکودتوی متوالی اش کمک کرد.

پس از اتفاقات کالچو پولی شایعاتی منتشر شد که بوفون با کاهش قیمت در بازار نقل و انتقالات حضور خواهد داشت و بسیاری از باشگاه ها به جذب این دروازبان علاقه مند شدند اما با این حال جیجی یوونتوس را برای ادامه فعالیت انتخاب کرد و در این تیم ماندگار شد و مدیر برنامه های این دروازبان گفت :" سری ب لیگی است که بوفون هیچگاه آنرا نبرده است و او می خواهد برای قهرمانی در این لیگ تلاش کند " پس از این رویداد طرفداران یوونتوس همیشه سپاسگذار وفاداری بوفون به یوونتوس بوده اند.

پس از اینکه یوونتوس برنده کادتی شد و به سری آ بازگشت ، بوفون قراردادش با یوونتوس را تا سال 2012 تمدید کرد ، بوفون در فصل 2007-2008 هنوز در بهترین فرم خود قرار داشت و به یوونتوس کمک کرد تا در اولین فصل بازگشتش به سری آ در رتبه سوم قرار گیرد و راهی لیگ قهرمانان شود.


در فصل 2008 – 2009 بوفون مجددا دچار آسیب دیدگی های مختلف شد و به همین دلیل از ماه سپتامبر تا ژانویه دروازبان جدید یوونتوس ، الکس منینگر مسئولیت حفاظت از دروازه یوونتوس را بر عهده گرفت و توانست با عملکرد خوبش ستایش همگان را بر انگیزد ،به این دلیل که یوونتوس در این فصل از به دست آوردن مقام بازماند شایعاتی ایجاد شد که بوفون از این شرایط ناراضی ست و میخواهد یوونتوس را ترک کند اما سر انجام او اعلام کرد که از شرایط تیم ناراحت است اما هرگز قصد ترک باشگاه را ندارد و پس از مذاکره و بحث با مدیران او اطمینان داد که آینده اش در کنار یوونتوس خواهد بود و قرارداد جدیدی تا پایان سال 2013 به امضا رساند.

در فصل گذشته و همزمان با روی کار آمدن یوونتوس نوین ِ آنتونیو کونته او نیز توانست بعد از چند فصل ناکامی مجدداً به بهترین فرم خود دست یابد و در فصلی موفقیت آمیز که با 30 اُمین اسکودتوی تیم تورینی همراه بود در 35 باری که درون دروازه یوونتوس قرار گرفت تنها 17 گل دریافت کرد و توانست مجدداً بعد از چند فصل کم فروغ نام خود را به عنوان بهترین دروازبان اروپا و جهان مطرح کند و یکبار دیگر قدرت خود را به رخ رقیبانش در این پست بکشد . امسال نیز پس از جدایی الساندرو دل پیرو از یوونتوس ، بوفون کاپیتان اصلی یوونتوس خواهد بود و مطمئناً نقش پر رنگ تر و مهم تری نسبت به گذشته در یوونتوس بر عهده خواهد داشت .
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: